fredag 16 november 2012

Babykofta

Jag har virkat ihop en liten babykofta till en kompis bebis som ska komma lagom till jul. Hittade det fina mönstret på Mest Virkats blogg. Koftan virkas enbart i stolpar och i ett helt stycke, jättelätt och riktigt bra mönster att följa! Jag fick virka min kofta med virknål 4 för den blev så himla liten när jag började med 3:an. Virkade, precis som Mest Virkat, i garnet Baby Merino från Svarta Fåret. Det är så fint och mjukt garn, perfekt för en liten bebis. Knapparna är kanske inte så bebisvänliga men jag tycker de är så fina! Köpte dem på Symässan i Älvsjö i höstas av en kvinna som köpt ett dödsbo efter en man som rest runt i världen och samlat på knappar. Jag vet inte riktigt varifrån de här kommer men de är från första hälften av 1900-talet, tycker det är roligt när saker har lite historia i sig.


5 kommentarer:

  1. Jättefin blev den! Kul att se!!! ha en bra hekg!

    SvaraRadera
  2. Jättesöt! Sån ska jag också göra :)

    SvaraRadera
  3. Jättesöt! Sån ska jag också göra :)

    SvaraRadera
  4. Den blev verkligen jättefin, kommer att bli ljuvlig på en liten bebis och knapparna passar perfekt till!

    SvaraRadera